Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Sara Bingström - 25 februari 2008 23:11

På eftermiddagen lade jag ett kort spår på tomten med massa pinnar för liggmarkeringsträning. Gick spåret efter en ganska kort stund och sa ett mkt neutralt ligg vid varje pinne. Förra gången sa jag ligg med lite hurtigare röst, men jag tror, efter lite funderande, att det är bättre om kommandot är så neutralt som möjligt, det ska ju bort sen. Belönade liggandet vid pinne med isterbandsbitar :)

Får väl se om jag lyckas lära henne detta...

Av Sara Bingström - 25 februari 2008 17:19

Såg att Östhammars BK ska ha sökhelg och blev jättesugen att anmäla mig och Hezzy. Vi får se, det skulle ju kunna vara skönt att ha ngn oinplanerad helg någon gång också...

Av Sara Bingström - 25 februari 2008 12:36

Förutom klubbens hustomte var vi alldeles ensamma på klubben i det vackra vårvädret.

Idag har Hezzy och jag tränat fotgåendet, lite bättre position än igår. Platsliggning (ensamma) 4 minuter med mig gömd. Hopp - sitt - hopp, det gick kanon! Läggande under gång, hon lägger sig men tyvärr väldigt snett... Apportering, lite tugg men annars ok.

Av Sara Bingström - 25 februari 2008 12:34

Våren-08 PÅ OTBK

- Det finns plats på alla kurser, utom unghund & allmänlydnad.

-Tisdagsträning, agility när vädret tillåter.

-Torsdagsträning, lydnad from 3/4. Tidigare om folk åker dit :)

-8/3, hundpromenad ihop med uppsala kennelklubb. kl 10.00 ifrån otbk.

-27/3 kl 19-21, veterinär föreläsning, anmäl senast 15/3.

-19/4 appelspår & lydnad 1-elit.

-26/4 agilitytävling.

-17/5 elitspår.

-31/5 lägre spår.

-15/6 Hundens dag med loppmarknad & div uppvisningar.

-27/6 lydnad 1-elit.

Välkomna!!

www.otbk.com

Ovido - Quiz & Flashcards