Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Sara Bingström - 6 februari 2008 11:02

La ut ett ca 300m långt spår i en hästhage, blandat snö/is och gräs. Liggtid ca en timma.

Bra upptag och en taggad men koncentrerad Hezzy i början av spåret. Plötsligt dyker en kåt russellhane upp från ingenstans och börjar fjolla runt Hezzy. Russelln vänter tillbaka till sin matte efter att jag puttat iväg honom och rytit lite.

Jag trodde inte att H skulle kunna fortsätta spåra efter russellincidenten, men se där hade jag fel! Alla 3 pinnar plockade hon och de 2 vinklarna (varav en på is) gick alldeles utmärkt.


Russellmötet gav mig iaf inspiration till en ny omröstning! :)

Av Sara Bingström - 6 februari 2008 00:00

Ställde upp en spegel i köket så jag ser direkt Hezzys position utan att titta ner. Små korta steg framåt och bakåt och väldigt noga med exakt position. Bättre och bättre gick det och det finns hopp om att hon ska fatta att hon ska en bit bakåt. Kul är det när träningen funkar! :)

Ovido - Quiz & Flashcards