Alla inlägg under december 2007

Av Sara Bingström - 31 december 2007 17:14

Här är en länk till en blogg http://dvarghundspossen.blogg.se/1199098368_nyr_och_pyroteknik.html Det som skrivs är vad jag tycker men denna person behärskar skrivandet så mkt bättre än jag.

Av Sara Bingström - 31 december 2007 10:45

Louise har åkt med Wilda till min syster m. familj. Min syster är iof uppvuxen med hundar men saknar intresset så jag hoppas innerligt att de följer mina instruktioner när det gäller smällare och Wilda. Jag vill ju inte att de, genom tex ömkande, skapar en rädsla. Hur det ser ut med rädslor bakom Wilda vet jag inte, det finns tex inga MHn att kika på.


Hezzy bryr sig iaf inte om skott, raketer, åska eller annat. Det enda ljud hon hittills reagerat på är min ringsignal i mobilen som är Di Leva.... Fast det handlar nog mest om att Hezz har bra musiksmak ;)

Vi ska iaf bara vara hemma, har ju två småbarn som lär däcka före tolvslaget.

Av Sara Bingström - 29 december 2007 13:15

Överallt uppmanas man att skriva på en lista på http://www.smallarupproret.se/ och jag vägrar.

Ingenstans på den sidan hittar jag någonting om aveln. Ingenstans finns uppmaningen att inte avla på dessa vrak till hundar.

Jag har själv haft en ljudrädd briard, och det var verkligen ett helvete.

Av Sara Bingström - 29 december 2007 12:59

Tog en längre promenad med hundarna på morgonen/förmiddagen. Hezzy älskar att springa i vattenfyllda diken så vattnet sprutar, Wilda var däremot skeptisk till att hänga på.

Båda verkar nöjda med prommisen och nu sover de sött :)

Av Sara Bingström - 28 december 2007 19:59

När jag kom till klubben hade de andra gått ut på promenad. Jag är rätt glad att jag inte hann följa med för Wilda drar i kopplet och Hezz vill bara nosa... En promenad med dem och ett gäng andra hundar hade inte varit skönt i min onda arm :(


Försökte träna lite med H, men hon är nog på G att börja löpa och var ganska okoncentrerad... När hon slog ner arslet och kissade på plan tröttnade jag. Tog Wilda och tränade lite fotpositioner istället, som gick bra, W är ganska smart! Vill dock inte träna så mkt med henne, hon är ju inte min hund.


Tänkte eventuellt ge mig ut och lägga ett spår på grus, men vägrar så länge det regnar... :-P Kanske senare!



Av Sara Bingström - 27 december 2007 17:54

Idag har dotra åkt till sin pappa och lämnat kvar Wilda hemma med mig.

Tog hundarna på en mkt mörk och mkt lerig skogspromenad och de fick busa av sig en del. Nyttigt för Hezzy att få lite konkurrens om inkallningsgodiset (annars går vi ytterst sällan gemensamma promenader).

Tror W ska bada ikväll, det var ett tag sen sist..

Av Sara Bingström - 25 december 2007 01:15

Vilken alldeles fantastisk hund jag har egentligen!

1.5 år gammal var hon när jag träffade henne första gången, så fin hon var den där lilla grå vovvan. När jag kom hem med henne ville hon gärna styra och ställa lite över ungarna men de tendenserna försvann och nu litar jag så mkt på henne som man kan lita på en hund. Barnen älskar henne högt och ofta får hon äran att trösta någon som är ledsen. När den yngste väcker hunden istället för mig när han vaknat på natten inser man hur viktig hon är...

Trots perioder av alldeles för lite aktivitet och ibland långa dagar ensam hemma är det bara ett skosnöre som fallit offer för hennes tänder.


Hon är alltid pigg och glad och har aldrig en dålig dag. Hon är positiv mot människor och älskar barn. Vuxen är hon inte och kommer förhoppningsvis aldrig att bli heller, fast ibland skulle det inte skada med lite förstånd ;)


Tack till Lasse och Lena, kennel Torneryd för att jag fick köpa denna underbara hund!

Ovido - Quiz & Flashcards