Alla inlägg under november 2007

Av Sara Bingström - 29 november 2007 20:14

Tränat rätt fotposition med H i köket. Som sagt, det funkar när man kört ett tag och hon inte är lika taggad längre, men det ska väl inte vara meningen att jag ska behöva trötta ut henne först... Ska iaf försöka köra en stund i köket varje kväll fr.o.m nu.


Blev tillfrågad om jag ville vara med i en träningsgrupp och träna sök. Jag kan ju dock i regel bara varannan helg, är det för sällan?

Av Sara Bingström - 28 november 2007 21:40

Jobbat heldag igen, och hundarna har ätit praliner i sängen...

Varit på valpkursavslutning på ÖBK ikväll, alltså Louise och Wildas valpkurs. Jag gjorde inte mkt annat än att fika ;) Efter avslutat kursande tog jag ut H för en stunds lek, ingen träning alls, utom möjligen inkallning och "loss".

Av Sara Bingström - 27 november 2007 13:03

Tog promenad på slighögen igen. Tränade lydnad med Hezzy och Wilda fick agera störning, vilket hon var mkt bra på ;) Körde fritt följ, läggande, plats och apportering. Undrar om jag någonsin kommer att få till en bra apportering hos Hezzy? I fria följet ligger hon väl långt fram, hon hamnar inte rätt i position förrän man kört ett bra tag, jag vill ha henne rätt redan från början jue! Läggandet är hyfsat snabbt, men snett... På platsen har hon börjat med att då och då lyfta upp rumpan snabbt och ner igen, det MÅSTE vi jobba bort på något sätt.

På vägen hem spydde W i bilen, äckelhund!


Av Sara Bingström - 26 november 2007 22:50

Idag har jag jobbat hela dagen och hundarna har således legat på sängen och käkat praliner ;)

Av Sara Bingström - 25 november 2007 00:14

Jag och Louise tog en ordentlig prommis med hundarna på slighögen i Ramhäll. Hezzy fick ett uppletande med tre föremål, ruta ca 25x50. Hon jobbade väldigt koncentrerat och bra trots att Wilda stod och skällde hela tiden.

När H var klar fick Wilda leta sin pipis i samma ruta, det gick bra när W väl kom på att man kunde använda näsan ;)

Totalt var vi ute i ca två timmar. H blir ju aldrig vuxen och W är bara 7 månader så de busade väldigt mkt. H var ganska slut, men W studsade på som en gummiboll hela tiden... W passade på att sova djupt i bilen på vägen hem, sedan var det fullt ös igen, den hunden blir aldrig trött!

Av Sara Bingström - 24 november 2007 00:08

Mentalfigurantutbildning på Roslagens BK hela dagen. Verkligen jätteintressant och roligt! 5 trevliga tjejer var vi från OTBK :) Jag ser fram emot del 2 i utbildningen som blir till våren.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards