Alla inlägg under april 2008

Av Sara Bingström - 27 april 2008 21:36

Idag blev det 6km och genomsnittshastighet på 9.5km/h


Vi cyklar nästan varje dag, lite varierande sträckor och tempo.

Av Sara Bingström - 20 april 2008 20:43

Åkte till klubben idag för att träna lite. En klubbkompis var där med sin hovawart Flax, hon och hund ska med mig på läger i Heby, skitskoj!


Hezzy fick köra lite fritt följ och var tämligen okoncentrerad, bättre blev det dock när hon fick ligga plats en stund när jag gullade med kompisens hund...


Så några bilder på Flaxen och Hezzy...

Av Sara Bingström - 19 april 2008 23:38

På kvällen åkte vi tillbaka till klubben med Hezzy och Wilda så de fick jobba lite..

Av Sara Bingström - 19 april 2008 21:29

Ja här kommer ett urval av dagens bilder...

Av Sara Bingström - 19 april 2008 15:45

Cykektur med Hezzy imorse, 2.7 km i fritt tempo (lös hund mao). Sedan nedvarvning och stretching.


Varit på klubben och fotat de duktiga tävlande hela dagen. 500 bilder tagna, ett urval kommer väl ut här senare när jag orkar gå igenom alla.


Nu är det dags för lite mat och sedan blir det lite spår och lydnad med Hezz.

Av Sara Bingström - 18 april 2008 09:42

Nu är det hög tid för mig och Hezzy (fläsket och benranglet) att få upp flåset lite. Cykeln är framtagen ur garaget och cykeldator monterad. Cykeldator känns lite larvigt, men det är faktiskt himla käckt att kunna kolla hur lång sträcka man cyklat, genomsnittshastighet etc, då får man lite koll på hur hundens (och min) kondis förbättras.

Idag blev det 3.5 km och genomsnittshastighet på 8 km/h.

Av Sara Bingström - 14 april 2008 14:26

I lördags figgade jag på MH på klubben. Alla 5 nyutbildade figgar skulle hjälpa till så vi delade upp oss, 2 st tog förmiddagen och på eftermiddagen var vi 3 st. Det var skönt att vi var många och slapp stressa mellan momenten som man ibland sett att det kan bli. Jag drog haren och spökade och det gick väl bra, förutom alla megavattenpölar där jag skulle gå som spöke. När man står stilla i iskallt vatten till fotknölarna kan man känna sig lite småfrusen ;) Väldigt kul var det iaf och jag ser fram emot nästa gång! :)

Av Sara Bingström - 14 april 2008 01:35

Jag har tagit bort länken till var-finns-min-hund då den sajten inte känns seriös längre.

Ovido - Quiz & Flashcards