Alla inlägg under juni 2008

Av Sara Bingström - 28 juni 2008 06:07

Åkte dit och strök mig och Hezz ngn timma innan det började. Jag åkte iaf dit och tittade på de andra som tävlade. Kul att se 18 ekipage i ettan som samtliga ligger kvar på platsliggningen! Domaren var väldigt generös med poängen och jag tror den som fick lägst hade omkring 130 poäng.

Jag är ändå nöjd med mitt beslut att skippa tävlingen för jäklar vad det var folk och hundar där!

Av Sara Bingström - 26 juni 2008 21:42

Det där med hundträning har inte riktigt legat överst på min att-göra-lista senaste veckan...

Så kom jag på att imorrn är det ju tänkt att vi ska tävla!

Åkte ner till klubben och tvingade dotra att kommendera mig genom alla moment utom ställandet, som vi fortfarande inte har greppat. Det gick väl hyfsat, men läggandet är alldeles inihelvete för långsamt..

Vi avslutade det hela med en platsliggning med Hezz och Wilda. W var skitduktig och det märks verkligen att Louise har lagt en hel del energi på att W ska kunna sitta och ligga kvar. Kul!


Nu ikväll gick jag ut i ngt slags tappert sista försök att få kläm på ställandet, men vi nollar nog det imorrn..

Jag velar fortfarande ganska brutalt om vi verkligen ska ge oss ut på tävlingsplanen imorrn. Något förstapris finns inte en chans i helvete att få till, men sannolikt lyckas vi bättre än vår första tävling..


Ibland, men bara extremt sällan, önskar jag att Hezz var en sån där segschäfer som går och sover på plan och gör allting i slow motion. Fast nästan alltid är jag himla nöjd med min "malleblandis" som hinner köra 20 ärevarv runt planen innan jag hinner blinka... Hellre en speedad tok än en segpropp som man får slita ihjäl sig för att motivera till arbete!


Av Sara Bingström - 18 juni 2008 19:16

Fick deltagarlistan för lydnadstävlingen jag anmält till och ser att 20 hundar är anmälda till lydnadsklass 1, och jag har startnummer 15. Jag blir alldeles nervös över att det är så många och att väntan kommer att bli så lång.. Hoppas Hezz sätter igång med löpet så jag kan avanmäla med gott samvete!

Av Sara Bingström - 16 juni 2008 19:31

Var iväg till klubben en sväng idag. Hezzy kändes hyfsat taggad så jag provade att lägga in uthoppet och sittandet före återhoppet. Typ 3 ggr var det skoj, sedan ville hon bara gå och nosa... Samma på agilityplan, hon gjorde det jag bad om men det var dofter på marken som lockade mest. Så kissade hon flera ggr, halft hukad och ett par droppar.. Kan det vara löpet som är på gång redan?!

Kissandet och nosandet tyder definitivt på att löpet är i antågande, men det känns lite väl tidigt. Hon har alltid löpt lagom till jul och midsommar utom nu senast när hon inte satte igång förrän i februari. Kan hon ha gått tillbaka till sin gamla rytm igen och tänker löpa nu snart? Det lär väl visa sig, men det är inte riktigt enligt schemat kan man säga.


Kollade bakåt i bloggen (det ÄR bra med blogg!) och såg att hon började löpa den 29/1 senaste gången.


Av Sara Bingström - 15 juni 2008 15:34

Idag var det säsongsavslutning på klubben och efter det passade jag på att träna en stund. Fritt följ och en inkallning, sedan gick vi bort till agilityplanen som belöning.

Av Sara Bingström - 15 juni 2008 00:09

Ikväll fick vi sällskap på klubben av Monika och hennes 2 border collies.

Platsliggning, några återhopp och lite fritt följ med låga krav fick Hezzy göra. Efter lydnadsträningen gick vi till agilityplanen och hade lite skoj! Hezz älskar verkligen att hoppa, klättra och flänga runt där.


I morse tog vi en cykeltur på 6 km + lite intervallträning med boll.

Av Sara Bingström - 13 juni 2008 19:37

Åkte upp till klubben en sväng ikväll för att kolla om svackan var en tillfällighet eller ej.

Först gick vi till agilityplan och provade A-hindret, alla tunnlar, balansbommen, däcket, slalomet och vippbrädan. Hezzy tyckte det var dökul och skenade ganska snart runt och körde hindren på egen hand..*s*


Sedan gick vi över till lydnadsplanen och körde återhoppet och frittfölj, det gick bra och Hezzy var riktigt taggad. Vi höll bara på en ganska kort stund, sedan åkte vi hem.

Jag ska försöka ta det väldigt lugnt nu och bara köra korta, roliga pass.

Av Sara Bingström - 11 juni 2008 22:05

Ikväll tränade jag, Johanna och Heli hemma hos Heli. Det gick inget vidare, kan jag säga. Hezzy var okoncentrerad, totalfel i position osv. Det enda som funkade som det brukar var platsen och det är ju iof jättebra, platsliggningen är väl det sista man vill ha strul med.

Det verkar som vi fått ett ordentligt bakslag i träningen och så som hon går nu är det liksom inte läge att köra med kommendering. Jag hoppas vi tar oss förbi den här tillbakagången hyfsat snabbt, annars är det bara att avanmäla till tävlingarna. Kanske har jag tränat för mkt, krävt för mkt eller vad vet jag. Lite surt känns det iaf när man jobbat så mkt, men skam den som ger sig!

Ovido - Quiz & Flashcards