Alla inlägg under januari 2008

Av Sara Bingström - 30 januari 2008 19:40

Tränat lite i på fotpositionen i köket med Hezzy, det var läxan från Lotta. Problemet är att det är sååå svårt att se hur hunden går/sitter.

Jag har ju ett ganska stort kök och funderar allvarligt på att sätta upp en spegel på väggen i hundhöjd (alltid retar det någon) så jag ser om hon går eller sätter sig snett.


Ett steg framåt, ett åt vänster, runt på stället, två framåt, ett bakåt, ett åt höger osv.. Grannen tror väl att jag övar inför Let's dance, eller nåt :P


Jag har testat att byta startben (läst tråd på AH), och börjar nu med vänster ben istället för höger. Vetisjutton om det blev skillnad men jag ger det ett tag iaf.


Efter avslutad träning fick Hezzy en hel hot-dog och blev så glad så *s*



Av Sara Bingström - 29 januari 2008 20:25

Idag åkte jag med Hezzy ut till Lotta igen. Körde lite fot med Lotta som kommenderade och katten Julia som störning. Hezzy hade ingen lust alls att gå fot med en katt på plan kan jag ju säga.. Korrigerade en del, men det rann av henne som vatten på en gås.

Sedan gick vi in och fikade :)

Efter fikat och när Lottas lilla människobebis somnat gick vi ut igen och Hezzy fick bita lite i en bitstock. Efter en stund kom Danne hem och körde lite med Hezzy och bitstock (utan att hälsa på H först), inga problem alls trots att Danne inte direkt är någon liten kille.

Lite kul var det för mig att se då ingen förutom jag kampar med henne annars.

Lotta och Danne tyckte iaf INTE att Hezzy är en vek hund.


Hezzy började hur som helst äntligen LÖPA idag!!



Av Sara Bingström - 27 januari 2008 15:34

Idag bidde det ingen hundträning, eftersom jag är magsjuk. Har iof inte kräkts någonting idag men jag är ganska matt.

Av Sara Bingström - 26 januari 2008 22:34

Idag har jag och Hezzy varit på utflykt långt ute i skogen. Vi var och hälsade på Lotta och Danne + hundar och barn. Hundarna var fina säääääfrar, Mira och Giza. Riktigt riktigt trevligt var det, iaf för mig, H fick mest ligga i bilen ;) Nästa gång blir snart hoppas jag och då bör lite hundträning hinnas med.


Imorgon ska jag nog iväg till klubben för lite lydnadsträning.

Av Sara Bingström - 24 januari 2008 19:42

Någon som vet om något bruksläger i sommar som är en JÄMN helg? Tipsa mig i så fall!! :)

Av Sara Bingström - 23 januari 2008 00:06

Hezzy älskar verkligen att busa i snön!! Dessutom gillade hon skarpt att dra ungarna i pulka. Vet du ngn som ska sälja en riktig hundpulka, komplett med plats för två småskitar så hojta!!

Av Sara Bingström - 22 januari 2008 23:05

Jag ORKAR bara inte skriva ner 7 önskningar. *lat*


Eller förresten..några hundönskningar har jag ju..


1. Att både Hezzy och Wilda får vara friska och krya


2. Att jag kommer igång ordentligt med träning och tävling med Hezz under säsongen


3. Att Louise och Wilda får bra koll på vardagslydnaden och att de kan sätta igång med agilityn


4. Att Wilda får en framgångsrik säsong i utställningsringen trots våra ganska bristande kunskaper om utställning, päls och pudlar...


5. Att W får plats på MH och fixar det som en riktig schäfer! ...eller...pudel menar jag såklart! ;)


6. Att W visar sig ha A eller B höfter efter röntgen


HA! Jag fick ju ihop 6 önskningar iaf! Skippar dock att utmana ngn annan.





Av Sara Bingström - 21 januari 2008 16:39

Idag efter jobbet la jag ett ganska kort (200 m kanske) godisspår på äng, iklädd tofflor.. :P Blött om tossingarna blev det, kan jag säga :)

Sedan hem, hämta hundar, promenad. Wilda fick sitta i bilen och skälla medan Hezzy spårade, bägge gjorde ett bra jobb..

Jag måste ta tag i Wildas problem med att vara helt ensam, utan människor och utan Hezzy *suck*.

Ovido - Quiz & Flashcards