Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Sara Bingström - 11 februari 2008 21:23

Idag tog jag fram cykeln och kärran ur garaget. Packade in ungarna i kärran och tog årets första cykeltur med Hezzy. H blev väldigt glad och exalterad kan man säga... Hon sprang på helt oberörd, men jag höll på att dö av att cykla på vår sandiga lilla "cykelväg". Den våta sanden/fina gruset suger liksom fast hjulen så man får jobba som faaaan!

Ska försöka ta cykeln till dagis så ofta som möjligt (om det inte blir snö) så Hezzy (och jag) får tillbaka flåset och musklerna igen.

Av Sara Bingström - 11 februari 2008 15:03

En bild på Lottas Mira med sin "pinne" som jag hittade i kameran..

Av Sara Bingström - 11 februari 2008 12:40

La idag två mkt korta spår på tomten med fyra apporter och slut i varje spår, spåren var helt raka. Lät dessa ligga ca en kvart och gick sedan med Hezzy. När vi närmade oss en pinne och jag såg på henne att hon fått korn på den sa jag ligg med "hurtig" röst, rusade fram och belönade henne med burkkattmat. Sedan gav jag klartecken att fortsätta spåret. Fortsatte på samma sätt med samtliga pinnar i båda spåren. Näst sista pinnen och slutet i andra spåret behövde jag inte säga ligg till henne utan hon lade sig självmant när hon hittade dem. Hoppas detta ska funka nu!

Av Sara Bingström - 11 februari 2008 10:22

Var på klubben och tränade igår och det gick riktigt dåligt! Hezzy gav mig fingret och fokuserade enbart på de andra hundarna.

 Till slut band jag upp H och hjälpte Louise med Wilda istället.



Bild på Helena med jycks

Ovido - Quiz & Flashcards