Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Sara Bingström - 9 februari 2008 16:28

La ett ca 300m långt spår på äng med två apporter och slut, en spetsvinkel och en vanlig. Liggtid omkring en timma.

Första apporten sprang hon förbi. Spetsvinkeln fixade hon utan problem och den vanliga vinkeln skötte hon kanon! Andra apporten och slutet hittade hon.

Jag funderar lite på att lära henne liggmarkera apporterna, men måste fundera lite på exakt hur jag ska lära in det. Hon markerar dem ganska otydligt och risken finns att de markeringarna missas totalt av mig den dagen jag själv inte vet var apporterna ligger.


H ställer nu upp sig och viker undan svansen för allt och alla...som en riktig slampa!!

Av Sara Bingström - 9 februari 2008 10:56

Jag är inget fan av Ceasar. Har aldrig varit, även om jag också kan tycka att han är lite söt ;) Jag gillar inte hans "he's dominating you" som han säger hela tiden. Det måste vara extremt stressande att som hundägare ständigt tro att hunden ska ta över...


Hur som så måste killen ha någonting alldeles särskilt när han fått så många hundägande svenskar att försvara el och stackel.

Ovido - Quiz & Flashcards