Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Sara Bingström - 1 juni 2009 00:26

Idag (igår) åkte jag iväg till gruvhålet med hundarna så de fick simma lite. Hezzy fick bada först och henne tvättade jag i såpa när hon nu ändå skulle blötas. Det blev dock väldigt tydligt att hennes kondis inte är vad den borde... Jag måste börja cykla med henne igen!


Arrak fick också simma men med spårlina på, jag litar inte på unga hundars simkunnighet. Han fick simma ut efter en kastad dummy några ggr. Problem blev det när jag skulle ta av honom dummyn...för den hunden vill INTE släppa! Han blir svart i ögonen och biter ihop som en utsvulten krokodil när man försöker ta ifrån honom en pryl han vill behålla.. Jag fick byta med hundkex. Detta med att släppa har vi börjat jobba på och jag måste nog lägga MKT energi på den biten tror jag. KUL dock med en hund som inte viker så fort det blir lite jobbigt, ännu roligare när man fått lite kontroll på honom.


Har gjort en tvåveckors träningsplan för Hezzy som jag ska försöka följa så noga som möjligt, jag känner att det behövs lite struktur i vår träning för att vi ska nå önskat resultat.


Ovido - Quiz & Flashcards