Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Sara Bingström - 18 juli 2008 23:24

Ikväll åkte jag och Johanna ut och la varsitt spår. Johanna la viltspår och jag personspår.

Spåren fick ligga ca 2.5 timmar.

Leia var duktig och spårade fint och bra i ett (enligt mig) bra eftersökstempo. Anlagsprovet blir förhoppningsvis inga problem alls. Tyvärr hade vi fumlat till det totalt när vi la spåret så första vinkeln hamnade på ngt underligt sätt väldigt nära klöven... Leia valde därför att i vinkeln gå rakt på klöven, så det blev ett väldigt kort spår.


Hezzys spår var ungefär som ett appellspår, ett par vinklar och tre apporter. Efter andra vinkeln korsade jag en väg och slutet låg då på andra sidan vägen. Spåret gick bra, hon fick jobba lite när spåret gick över vägen men löste det snabbt.


En trevlig kväll blev det iaf bortsett från alla satans förbannade fästingar... Jag ska köpa såndär myggspray och impregnera mig med till nästa gång! Eller kanske droppa lite Frontline i nacken på mig själv...


Ovido - Quiz & Flashcards