Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Sara Bingström - 3 juli 2008 13:55

Igår åkte jag och Hezzy till Lotta för lite träning.

Först tränade jag på egen hand nästan en timme, fot, hoppet, inkallning och läggande.

Sedan hjälpte Lotta mig med några budföringar som väl inte var några 10-poängare direkt.. Körde lite fotgående och sedan filade vi lite på hoppet. Hezzy kan återhopp och uthopp, men det förbannade sättandet däremellan är det värre med. Antingen så sätter hon sig inte alls, eller så sätter hon sig toksnett, eller så sätter hon sig en halv millimeter från hindret. Jag ska träna sättanden med klickern utan att blanda in hindret nu ett tag så hon åtminstone fattar att man ska sitta när jag säger ordet "sitt!"


Sen fick jag ligga sökfigurant när Danne skulle träna Giza, det gick bra och de enda som tuggade på mig var myggjävlarna... ;-)

Giza och Danne körde lite lydnad också och jag fick den stora äran att kommendera en karl, det var länge sen må jag säga! Jag tyckte lydnaden såg jättebra ut, hoppas det håller i sig på tävlingen i helgen!


Efter detta lekte Hezzy och Danne med bitstocken en stund och jag kan konstatera att hon blir en helt annan hund än när jag håller i bitstocken.


Som vanligt gick tiden alldeles för fort och det var dags att åka hem igen, men förhoppningsvis blir det mer tid för träning där framöver.

 -------------------------------------------------------------------------------------------

Äsch då!! Läste nyss i Lottas blogg att Giza börjat löpa och inte kan vara med på schäfer-SM, det var trist!





Ovido - Quiz & Flashcards