Direktlänk till inlägg 12 juli 2008

Lördagsträning

Av Sara Bingström - 12 juli 2008 22:46

Idag efter jobbet åkte jag raskt hem, bytte om, hämtade upp hundar och dotter och drog sedan iväg till Östhammars BK. Där träffade vi Lotta och tränade en stund ihop. Vi fick visa upp det vi kan när det gäller framförgåendet och jag TROR kanske att Lotta var iaf liiiite impad ;)

Körde lite budföringar och diskuterade en hel del hur vi ska träna för att få Hezzy att inte bli galen av att mottagaren tar i henne, och nu har vi en plan!

Lotta tränade Mira lite också och det såg fint ut. Jag gillar Miras kryp och hoppas jag får till det lika bra på Hezzy när vi börjar med det.


Efter träningen följde vi med Lotta hem för att titta på filmen på mig och Hezzy som filmades i veckan. Linförighet, hoppet och apportering var med på filmen. Jag blev väldigt positivt överraskad då det jag fick se på filmen såg betydligt bättre ut än jag trodde. Fan vad duktiga vi har blivit!

Så kikade vi på Miras korning när vi nu ändå satt i filmsoffan och det var intressant att se.


Sen käkade vi upp allt ätbart i huset och så åkte vi hem ;)


Tack Lotta för ännu en väldigt trevlig och givande kväll!


 
 
Ingen bild

lottali

13 juli 2008 10:28

Det finns faktiskt några torra brödkanter kvar så det går bra att komma hit och fika igen vid tillfälle ! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Bingström - 29 november 2012 19:58

I somras märktes det tydligt att hon hade dålig kontroll på bakbenen. Veterinären bekräftade det jag redan visste, att hon drabbats av "schäfervinglighet". Denna sjukdom försämras gradvis och kan inte botas, men det är inte smärtsam. Hon har under h...

Av Sara Bingström - 24 oktober 2012 22:24

Just nu tränar vi på fotingångar och sittmarkering av spårpinnar. Spårar gör vi också litegrann, korta korvspår på äng/gräsmatta/öppen skog. Dessutom tränar vi på att ta det lugnt och slappa, det är inte Doris starkaste sida. I eftermiddags hällde...

Av Sara Bingström - 16 oktober 2012 21:16

Var iväg till klubben med Doris idag en sväng. Planen var blötare än vanligt och det hade till och med börjat växa vass, jäkla regn! Vi traskade ner till agilityplanen istället där Doris glatt testade A-hinder, tunnel och vippbrädan. Vippbrädan tog...

Av Sara Bingström - 14 oktober 2012 18:42

Doris (som bytt namn till Monstervalpen) har väldigt bra koll på vad som är tillåtet och inte här hemma. Hon galopperar i full fart genom hallen, in i Ellas rum, greppar lämplig pryl i farten (bra träning inför kommande apporteringsträning), och seda...

Av Sara Bingström - 29 september 2012 09:15

Doris får nu träna på att hålla fast föremål av olika slag utan att tugga. Idag är det en påsförslutarmojäng som används. När matten vaknat till liv ska vi ut och gå ett litet spår....

Ovido - Quiz & Flashcards